Sunday, December 18, 2005

Lista

Just ja, kom ihåg nedanstående lista nu. Minns tyvärr inte hos vem (vilken bloggare) jag hittade den först, men här är mina svar på frågorna i alla fall.

1. Hur många jeans/toppar/skor har du?
10 par skor men använder bara hälften. 5 par jeans jag använder, 15 par jag antingen tröttnat på eller blivit för stor för...hur nu det kan komma sig. Toppar. Hmm, inte tillräckligt många tydligen... Tror att det ligger runt 20. (Trodde det skulle vara fler, å andra sidan upplever jag ju att jag måste tvätta nästan jämt...)


2. Hur många kläder/skor/accessoarer köper du i veckan?
Eftersom jag är student med lite pengar så har jag "tur" om jag kan köpa en grej per vecka, men det blir oftast nån liten accessoar. Kläder och skor blir faktiskt oerhört sällan, inte ens en gång per månad.


3. Hur många väskor har du?
Inte tillräckligt :) Inklusive ryggsäckar och diverse bagar/resväskor har jag för tillfället 21 stycken.


4.. .och hur många av dom är märkesväskor?
Alla är väl av nåt märke ;) (Men den från Esprit är väl det närmaste man kommer om man går efter den "allmänna" uppfattningen av vad en märkesvara är.)


5. Hur mycket pengar lägger du ut på modefronten i månaden?
Kanske 200kr...


6. Vad är din favoritaccessoar?
Ringar.


7. Beskriv din stil med tre ord?
Bekväm. Funktionell. Enkel.


8. Hur många solglasögon äger du?
Ett par (såna man sätter fast på glasögonen...)


9. Vilken stilikon klär du dig efter om du har någon?
Har ingen.


10. Vilken är din favoritdesigner?
Roberto Cavalli


11. Vilket är ditt favoritplagg just nu?
Mina rätt så nya jeans från Gina Tricot, modellen Ebba Indigo.


12. Vad är nästa köp?
Långärmad tjocktröja behöver jag i alla fall, sen om det blir det jag kommer hem med från affären var ju en annan fråga... ;)


13. Shoppar du secondhand ibland?
Nej. Har jobbat på en secondhandbutik så jag har nog blivit less på lukten och dammet.


14. Vilken är din favoritaffär?
H&M. Billigt för en student, hyfsat bra kläder.


15. Är din garderob fullsmockad?
Eh, ja...den är för liten så det ligger kläder lite överallt i lägenheten...


16. Vad för plagg/accessoar köper du helst? Väskor/skor/jeans/toppar?
Väskor...


No comments: