Friday, January 27, 2006

En till...

Åkte in till stan i eftermiddag för att kolla vad en mörkbrun Friis & Company Harmony Device Bag Big kostade. 598kr men 20 % rabatt = ~480 kr för väskan. Det tyckte jag var lite för dyrt för den - vad jag kunde se - dåliga kvaliteten. Innerfodret stack ut mellan fuskskinnet på kanterna av väskan, inte alls snyggt. Så det blev inget köp av den väskan. Kom på också att jag skulle nog inte orka ha väskan så ofta, den var lite för stor för min smak och sen så hade den två "flärpar" (vad man nu ska kalla dem) som stängningsanordning. Man behövde alltså lägga de omlott och sen stänga med de tre spännena (men de hade magnetstängning i alla fall). Jag skulle kanske orka hålla på med "flärparna" en gång, skulle bli irriterad på den dumma stängningsmekanismen. Jag beslutade att väskan fick stanna på affären och mina pengar på bankkortet, i alla fall en liten stund till... ;)

För sen gick jag förbi en Joy-butik på Drottninggatan. Gick in där och där blev det ett inköp av en mörkbrun väska för 399kr. Bara lite som skiljer den från F&C-väskan, bland annat är den utan "flärpar" och med dragkedja i stället! :) Sen verkar den vara mycket bättre i kvaliteten än F&C-väskan (kortet blev lite dåligt - väskan ser jätteblank ut - på grund av "kamerans" kvalitet...).

No comments: