Monday, February 27, 2006

Värme!

Nu är jag varm igen! Värmen försvann under eftermiddagen som spenderades på Medborgarplatsen i ett kylslaget Stockholm. Tårna gjorde rent av ont på grund av kylan och fingrarna blev stelare och stelare ju längre tiden gick. Som tur är värmdes i alla fall fingrarna upp litegrann när våra OS-hockeyguld- (och silver-) medaljörer äntligen kom upp på scen (något försenade) och vi i publiken klappade händerna och sjöng bland annat nationalsången. Det värmde också i hjärtat att se så många tillsammans hylla dessa duktiga idrottsmän och -kvinnor.

En dag som denna saknar jag digitalkamera... Men jag har ju mitt minne och sen kan man även se tv-sändningen på svt:s webbplats, om man vill "uppleva det igen". Henrik Lundqvists fina (hmm, nåja...) dans värmde publiken. Han är på väg att bli en riktigt stor publikfavorit, tror jag. Men den dans vi (eller, var väl Aftonbladet egentligen) ville se Peter Forsberg utföra uteblev, om hans armsvängande med Leif Pagrotsky inte ska räknas. (För de som inte var där: Aftonbladet hade bakom scenen satt upp ett "flygande plakat" med orden "Vi vill se Foppa dansa", vi i publiken försökte få Foppa till detta - men det lyckades alltså mindre bra.)

Jag hade ju tänkt att plugga idag. Men det blev inget av det. Bättre lycka i morgon! ;)

No comments: