Tuesday, March 14, 2006

Puh...

Det gick rätt så bra idag på Öppet hus. Det var inte så jättemycket folk som kom förbi där vi stod (kan i och för sig ha berott på att vi stod längst bort...). Jag tror att jag pratade med tre eller fyra personer under den timme jag stod. Så det var inte så farligt :) Svåraste frågan var: "Vad är roligast med sociologi?". Jag bollade över den frågan till den från vår förening som stod en timme före mig - han hade inte hunnit gå - jag tyckte det var lämpligt att han svarade på den frågan innan han gick ;)

Några andra frågor var vad sociologi innebär och vad man kan arbeta med om man läst sociologi. Sen var det den vanliga frågan/påståendet "visst blir man socionom om man läser sociologi?" Svaret är NEJ. Det blir man inte! Läser man sociologi kan man ta ut en examen (till exempel: fil. kand.) i sociologi. Socionom blir man om man läser socionomlinjen. Snälla, kan ni åtminstone försöka förstå att det är olika??

No comments: