Friday, March 31, 2006

Utrustningsutflykt

Igår kväll tog jag och min bror en utflykt till Lelles MC i Uppsala. Orsaken till utflykten var en kombination av rea och behov av mc-utrustning till mig. Det blev en lyckad kväll. Fick med mig hem en hjälm ("AGV Airtech"), en jacka (ja, det är barnstorlek... "A-Pro Horizon"), ett par byxor (också barnstorlek, "Orina") samt ett ryggskydd ("Ufo"). Kostnaden blev rätt lagom. Det enda jag inte köpte var handskar och stövlar. Men jag resonerade som så att jag till en början kan använda ett par "halvrejäla" skor som jag redan har (nackdelen är ju att det inte är stövlar), och handskar går att få tag på rätt billigt här i Stockholm - även om det inte skulle vara på rea.

Nu är det bara snön (och gruset) som är i vägen!



(Plus det faktum att jag varken har mc-kort eller mc. Men jag börjar min mc-karriär med att åka bakpå brorsans hoj.)

No comments: