Tuesday, May 30, 2006

tid är pengar...eller nåt sånt

Bra att det var 3 veckor sen jag skrev något senast...

Inte för att jag vet vad jag ska skriva här just nu, kände mest bara för att skriva en klagopost över skolarbetet... C-uppsats som ska lämnas in 8:e juni. Behöver jag nämna att vi (skriver inte själv, som tur är) är lite sega i vårt arbete? Inte så ovanligt när det gäller mig.

Som plåster på såren beställde jag för några timmar sen lite kläder från H&M. Det blev kanske lite för dyrt för en student som just fått lite drygt 5k från CSN. Jag vet J, jag skulle inte spendera pengarna så fort jag fick dem. Men det gick inte hålla på dem. Blir tokig av att inte kunna spara pengar någon månad, allt går åt. Lika bra då att det går åt lite mer än vanligt någon gång... Varför ska vi leva under existensminimum bara för att vi vill lära oss lite mer? Kan inte sluta tänka på det ända sen jag läste det. (Vart jag nu läste det minns jag inte nu.) Blir mer och mer irriterad över det ju längre månaden går och pengarna sinar.

2 comments:

Tobias said...

Håller med om att det är svårt att hålla i pengar, att komma igång med arbeten också :)

Ska snart bli student på riktigt (förhoppningsvis) också så antar jag får känna på hur det är att leva under existensminimum då. Inte för jag har så gott om pengar nu, men jag har o andra sidan inga direkta utgifter (pengarna går visst åt ändå dock).

Michael said...

Hur skall man leva om man inte kan tillåta sig själv att spendera pengar? :)