Monday, December 11, 2006

Det bultar och det bankar

Aj. Mina muskler värker. Orkar knappt lyfta händerna högre upp än axlarna. Vad har jag då gjort förstår jag att ni funderar över.

Jag har varit på gymmet och tränat styrketräning med en Personlig Tränare.

Jag tackade honom i förskott för träningsvärken.

För er som nu inte känner mig: jag har i princip aldrig tränat. Räknar man under hela mitt liv kan jag räkna antalet styrketräningstillfällen på ena handens fingrar. Jag tror till och med att jag rymmer totala antalet träningstillfällen (alltså även icke-styrketräning) på samma hand. Men ifjol fick jag ett kom-igång-paket med 3 timmar med en PT som julklapp.

Ja, du läste rätt.

Ifjol.

Inte i år.

Man kan väl säga att det tog ett tag för mig att komma igång...

Nu blir det nog lite kvällsmacka och sen sova. Jag har en stark känsla av att jag kommer att sova väldigt gott inatt. Men är lite orolig för hur jag kommer att känna mig imorgon när jag vaknar. Nåja. Som vi alla vet:

"Pain is temporary, glory is forever."

No comments: