Thursday, March 01, 2007

Sunrise Avenue

Såg på klippet med Damon och Gloria från tjuvlyssnat.se tidigare "idag" (från Gomorron Sverige (med Micke Leijnegard!) på svt). Bra jobbat av er, men det var inte det jag tänkte skriva om just nu. :) I slutet av det klippet får man nämligen se Nöjesnytt. Där pratade de om det nya finska bandet Sunrise Avenue. Det bandet har enligt programmet fått rätt mycket kritik av recensenter, bland annat för att sångaren inte skulle ha så bra engelska. Men jag har lyssnat nu och jag tycker det duger mycket bra. Jämför jag med en del black/heavy metal där de mest skriker ut texten så...

Här kan du titta på några av deras videor på YouTube. Här är deras sida på myspace där du kan lyssna på fyra smakprov. Och här (amazon.com, scrolla litegrann) kan du lyssna på smakprov av alla låtar på skivan "On the way to wonderland".

Enjoy! (Det gör jag.)


Andra bloggar om: ,

2 comments:

Tobias said...

Tack för tipset!

Jag är inte så snabb så antar att du hittat på egen hand men om inte så hittar du alla Pintos låtar på www.pinto.se (gratis! mycket bra!) :)

www.myspace.com/hanif2
www.myspace.com/oblomov2

Två andra projekt med Andreas Magnusson från Pinto, kolla in dom också om du har tid/lust :)

Take care!

C said...

Åh, tackar! Har inte riktigt orkat leta efter fler Pinto-låtar, men nu tog jag ner alla på hemsidan :) Ska kolla in de andra projekten också.