Wednesday, March 21, 2007

Wake up!

Läs Damon Rastis inlägg och titta på filmen han länkar till. Två andra filmer som hör hemma i detta sammanhang är Reviving Ophelia och Dove Evolution Commercial.
  • Vakna!
  • Reagera!
  • Agera!
Någon som har tips på vad vi behöver göra för att förändra situationen?

Bannlysa alla bloggar som skriver "ååååhhh sååå fiiiin tröja/kjol/klänning/whatever, jag bara mååååste köpa den!!!!!!" ("för då kommer folk tycka att jag är snygg och det är ju det enda som räknas") ?


Andra bloggar om: , , ,

1 comment:

Michael said...

I slutändan har det ändå med människans intellektuella förmåga att göra ett val och ha egna värderingar.

Blir nog inte bättre med program som Top Model även om jag inte kan uttala mig där. När/om jag ser ett sådant program så tänker jag mycket mer på själva konstaspekten, fotandet, och den faktiska skönheten.

Sen tycker jag oftast det blir så mycket tal om feminism. Jag tror det mycket ligger i kvinnans händer ändå. Det är ju ingen som tvingar människor att bli modeller t ex.

Spontana tankar. Jag har inte kollat på hela filmen ännu men visst är det nog ett problem alltid. De som påverkas är ju framför all the simple minded idiots varför vi ser störst effekt i USA.