Monday, April 16, 2007

Jihde tränar

Japp, så är det. Peter Jihde tränar för fullt för Vätternrundan. Min kompis A följde idag med vår kompis C för att hämta barn på dagis, samtidigt som Jihde kom dit via cykel för att hämta sitt barn. Han var svettig och hade visst cyklat några mil idag om jag hörde rätt. C tyckte att Jihde skulle strunta i det där vadet (utmaningen från Renata Chlumska), det tyckte inte han själv. Och han är ju både en "offentlig" person och sportig, så jag tror inte det är ett alternativ för honom. Kanske när han väl cyklat 20 mil under tävlingen och det är 10 mil kvar, men jag vet å andra sidan inte hur vältränad han är. :)

På Vätternrundans hemsida kan man söka vilken starttid man har. Jihde och Chlumska startar 03:56 natten till den 16:e juni... :|

Två månader kvar. Jag önskar er lycka till!


Andra bloggar om: , ,

No comments: