Saturday, June 09, 2007

Ber en bön...

jag ber en bön å hoppas du lyssnar

knyter händerna knäböjd i det tysta
ber för dem som du tog tillbaka
å de som e kvar med en otrolig saknad
ge dem kraften å ta sig igenom den
tid som e kvar tills den dag då de ses igen

tills de ses igen, om de ses igen

allt jag ber e att de en dag kan le igen
för det svider när nära lider

jag vill tro du finns, men det här ger tvivel

"varför?", frågar, men får inget svar
så vi fortsätter undra vad meningen var
går igenom dar, hoppas att tid läker sår

försöker desperat att få tiden å gå
medan gendish å knarket får ännu fler av oss
fastna på fel å kom aldrig mera loss

jag ber, hjälp oss se
meningen med, all den skit som sker
för tiderna blir bara värre å värre
å stunder av hopp bara färre å färre

ändring man vill ha, men det e sällan vi ser den
chanser man vill ta, men det e sällan man ger den

så hjälp de som inte sig själva kan
i fadern, sonen å heliga andens namn

jag ber en bön
jag ber en bön
jag ber en bön
jag ber en bön

(Utdrag ur Ison & Fille - Ber en bön)


Jag tänker på dig P. Du vet var jag finns om du behöver prata med någon. *Kram*

No comments: