Saturday, June 02, 2007

Ska jag eller ska jag inte?

Skriva om upplösningen av fotbollsmatchen Danmark-Sverige alltså. Det är så många andra som skriver om den. Och det kommer stå om den överallt. Men ändå, det var ett bra beslut av domaren att avbryta matchen. Kanske kan "supportrar" som funderar på att springa in på planen under andra matcher få nåt att tänka på, det kan gå åt skogen då för "ditt" lag.

Fast å andra sidan kanske de inte tänker så mycket mitt i sin berusning under matchen. Just ja, det säljs ju alkohol på fotbollsmatcher. Är det för att arrangörerna inte tror att folk kan heja på sitt lag utan alkohol eller vad är anledningen?

Jag kan ha hur kul som helst utan alkohol, men det kanske är mig det är fel på?

Andra bloggar om:

2 comments:

Michael said...

Klart att det inte är dig det är fel på. Folk i vår ålder förlorar bara förmågan att ha kul för att de blir för stela :)

Nog för att det kan vara rätt skoj att vara rund om fötterna också men det är en helt annan sak.

Såg för övrigt inte matchen annat än viktiga moment och det var ju minst sagt ett spektakel emot slutet. Fattar inte hur sådant här kan få hända på denna nivån. Kasst som fan. Men starkt av domaren att ta beslutet och att ge Sverige segern, men ack så tråkigt för danskarna. Dock skall man väl komma ihåg att det var dansken som golvade svensken som utlöste det hela.

Det var en gång en dansk, en svensk och en sur fotbollsdomare. Jaja...

C said...

Skönt att det inte är mig det är fel på ;)

Visst, Poulsen gjorde ju en idiotisk grej. Men det var ju inte pga. honom som matchen avbröts. Bara för att killen var missnöjd med domarens beslut hade han ju inte behövt springa in på planen och slå till domaren. Hade väl varit "smartare" (om man kan vara smart i detta fall) att försöka slå till Poulsen istället eftersom det var han som gjorde misstaget att slå till Rosenberg i magen, domaren tog ju bara rätt beslut...