Läste om solglasögon i DN På stan. "Den bekymmersfria innerstadstjejen".
Njae, jag skulle nog vilja påstå att det där kännetecknar "den innerst inne bekymrade innerstadstjejen". Varför?
Hon har på sig samma saker som "alla andra" som själva anser att de följer det som är "modernt"/"trendigt" nu. Var hon bekymmersfri skulle hon kunna köpa icke-märkeskläder - från t.ex. Lindex eller KappAhl (som inte anses som "trendiga" butiker) - och inte bry sig om vad "alla andra" tycker. Bara för att många har hakat på "trenden" med Wayfarers betyder det inte automatiskt att det är snyggt!
Jag kan knappt tänka mig fulare solglasögon faktiskt. Det skulle väl i så fall vara de som är valda till "Klubbfashionistan" eller "Den välmående mediemannen".
Tråkigt stereotypt är vad det är. Både solglasögonen och texterna kring dem. Men det är väl så journalistiken i dag är...
Andra bloggar om: solglasögon, stereotyp, mode
No comments:
Post a Comment