Thursday, November 13, 2008

Irritationsmoment

I dagens "IT-samhälle" blir jag rätt så (läs: mycket) irriterad om personen jag pratar med på MSN loggar ut utan att säga hejdå bara någon minut efter att de skrivit nånting i en konversation som inte är avslutad. Det räcker inte med att tidigare ha sagt att man ska sova, säg hejdå (och godnatt) innan du loggar ut. Tack!

Och det handlar nog inte om trasig internetuppkoppling, skulle så vara fallet tycker jag att man kan ta upp mobilen och skicka ett litet sms om att man inte loggade ut av egen kraft...

4 comments:

Michael said...

Ja va tusan! Det handlar bara om hyfs. Bara för att det är Internet kan man inte gå runt och bete sig som en idiot. Jag är också väldigt noga med sådant. Blir illa berörd om någon försvinner utan att säga god natt, såvida jag inte vet att personen blev tvungen att försvinna hastighet.

Såg du förresten Knocked Up?

C said...

Om det har gått någon timme sen man pratade kan jag tycka att det är ok att bara logga ut, men det beror ju också på hur konversationen avslutades.

Ja det gjorde jag, den var bra i vissa delar men mindre bra i andra. Som så många andra "dramakomedier" eller vad man ska kalla genren. :)

Michael said...

Mjo. Jag har mer överseende med det med vissa än jag har med andra. Beror lite på vilken typ av konversation man brukar ha med personen i fråga. Vissa personer kan jag leva med det utan att jag bryr mig det minsta, andra blir jag rent av lite ledsen och besviken. Och ja, som du säger... har det gått ett tag så spelar det ingen större roll, men jag brukar ändå ha för vana att säga hejdå. Känns oerhört viktigt för mig av någon anledning.

Ahh kul! Ja, jag tyckte den var hysteriskt rolig i vissa delar men sen var den kanske rätt grabbig också varför jag gillade den så mycket. Vissa delar var rätt krystade dock, som när de var i Vegas. Över lag tyckte jag den värmde mitt hjärta iaf. Vet inte varför jag gillade den mer än andra filmer i samma genre.

Hur är det med dig annars Carina? Jag kan hosta din domän igen förresten om du vill. Jag har både en server för företaget och en privat en. Säg bara till!

Ta hand om dig! *kram*

C said...

Åh, ja du får gärna hosta den igen :) Så kanske jag kan komma på vad jag ska göra med den!

Kram