Tuesday, November 04, 2008

Utmanad

Erika skickade en utmaning åt mitt håll.


Reglerna är följande:
♣ Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
♣ Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
♣ Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
♣ Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.


1. Jag har konstant stökigt hemma, ligger alldeles för mycket saker framme. Men det sägs ju att om man har stökigt runt omkring sig så har man ordning och reda i huvudet, så jag får väl säga att det är så då! :)

2. Jag är oerhört kräsen när det gäller mat. Om man vill överraska mig med hemmalagad mat och vill att jag ska tycka om maten måste man känna mig väl. (På restaurang brukar det alltid finns nåt jag kan äta så det är inte lika farligt.)

3. Folk har sagt till mig att det går snabbare att fråga mig om något (så tar jag reda på svaret), än att de själva ska söka på google.

4. Jag blir lite småirriterad när folk frågar mig varför jag inte dricker alkohol. Varför ska det ses som en norm att dricka? Varför måste ni fråga varför jag inte dricker? Ni frågar ju inte varför jag inte röker?

5. Jag drömmer om att nån gång i mitt liv få åka med i ett stridsflygplan.

6. Jag klarar inte av att ha några levande (planterade) blommor hemma, de dör inom någon månad pga för lite vatten...

7. Jag förstår inte varför det alltid är den sista punkten som är svårast att skriva på såna här (och liknande) listor? :)


Utmanade:
Alla som vill! Har du ingen egen blogg men ändå vill svara går det bra att göra det i fältet för kommentarer :)

1 comment:

Erika said...

Hellu kusin!

Jag håller fullkomligt med på punkt4! Detta trots att jag själv inte varit så duktig på att hålla mig från det alltid... Nu vet jag bättre och tydligen är man tråkig då. Mycket märkligt. "Det blir så roligt man gör sig", brukar det ju faktiskt heta! ;)

Och på punkt 2... Inte är vi väl släkt ellernå? Hahaaaa! Jag är precis likadan. :)