Wednesday, January 17, 2007

Sanningen avslöjas ;)

Det är väl dags att jag berättar vad som är påhittat ;)


1. Jag har varit inne i samma butik som Mikael Renberg utan att titta på honom en enda gång.
Svar: Sant. Jag såg honom där innan jag gick in, sen försökte jag verka cool och inte låtsas om honom. Behöver jag säga att jag ångrade mig i princip direkt jag gick ut ur butiken? *Dumma jag*

2. En gång var flyget jag skulle åka med överbokat, då valde jag att stanna kvar och ta nästa flyg, för detta fick jag som plåster på såren en resecheck på 300 Euro.
Svar: Falskt. Men det har lockat varje gång erbjudandet har kommit, vilket faktiskt varit rätt ofta på senare tid. Tyvärr har jag: 1, antingen haft flygtaxi bokad på destinationsmålet eller 2, någon från familjen redan har hunnit åka iväg för att hämta mig (köra bil till de två flygplatser det handlar om tar för min familj ungefär lika lång tid som det tar för mig att flyga mellan de båda) eller 3, jag åker på kvällen så om jag skulle ta nästa flyg skulle jag antingen komma fram mitt i natten eller få åka nästa dag...

(Nu blir ju resten lätt att lista ut, men bara för sakens skull måste jag ju skriva och berätta lite utförligare.)

3. Jag har varit på samma fest som Alexander Skarsgård.
Svar: Sant. Jo, faktiskt. En hårvisning (som en modevisning fast man visar upp hår istället för kläder) i somras. Och eftersom krogen var bokad för bara de som var på hårvisningen kan man väl klassa det som fest. :)

4. Jag har bott i samma studentkorridor som en bror till en av Fredrik Ljungbergs kompisar.
Svar: Sant. Han hade ju förstås träffat Ljungberg flera gånger, men jag fick i alla fall intrycket av att han inte känner honom lika bra som hans bror gör.

5. Jag har varit nära att hälsa på Peter Jihde på stan eftersom jag trodde att jag kände honom.
Svar: Sant. Det var rätt många år sen, så han var inte lika känd som han är nu. Jag kom och gick på en gata i Gamla stan, skulle gå över ett övergångsställe och på andra sidan såg jag Jihde. Jag kopplade förstås inte det här förrän i sista stund. Jag trodde ju det var nån jag kände! Det var _väldigt_ nära att jag hälsade...

Bra gissning Michael, fest är väl inte direkt nåt som kopplas ihop med mig. Däremot allt som har att göra med flygplan... Men inte den här gången ;)

Så grattis och fanfarer till Emmamaria, rätt gissat!

2 comments:

Michael said...

Satan! ;-)

Jag får erkänna mig besegrad.

Nä, det må så vara, men kanske var enfaldigt av mig att förknippa fest med sprit&drägg. Men ja, du vet ju hur det är :)

EmmaMaria said...

Jaa! :) Jag kom ju ihåg det där med Skarsgård ;)
Fast jag gissade ju inte helt rätt, trodde faktiskt inte de erbjöd SÅ mycket i ersättning inrikes, därav min gissning på det alternativet..
Lycka till med slutförandet av uppgiften!